La estadística

“No se pueden alimentar hambrientos con estadísticas” (David Lloyd George)

Hi ha gent que odia les estadístiques perquè diuen que només existeixen per a poder ésser trencades… a mi m’agrada perquè la seva finalitat és resumir un conjunt d’n successos que, moltes vegades, demostra que la gent està equivocada. I m’encanta poder aplicar-la en dies com aquests en que a classe, al carrer, etc. on només sents comentaris de que si l’Espanyol sempre s’abaixa els pantalons davant del Madrid, que si filials, etc. Més que res per tancar boques ignorants de certs col·lectius de gent. Tant d’un equip com de l’altre… per mi, que se’n vagin els dos a jugar una lliga ells sols, que així tindran a les seves parròquies contentes amb un “clásico” cada setmana. A veure si així ens deixen tranquils als altres 18 equips restants, que semblem mers comparses de ball en aquest circ. Perquè molt criticar-se els uns als altres, però després van agafadets de la maneta a demanar més diners a les televisions mentre la resta ens hem de conformar amb una misèria al seu costat.

-L’Espanyol ha jugat 152 vegades contra Barça i Madrid respectivament, amb les mateixes victòries sobre els dos equips, 34 (22%), havent aconseguit els mateixos punts davant dels 2 equips, 106 punts respectivament.
-Jugant l’Espanyol com a local hem disputat 76 partits contra cadascun dels dos, amb 30 victòries sobre els merengues (39%) i 25 sobre els culés (32%). A més a més, jugant com a local hem aconseguit més punts davant del Madrid (84 punts) que no pas davant del Barça (78 punts).

Dades curioses per contrastar certs tòpics…. però tal com deia el meu avi, “el que no sabe es como el que no ve“.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Fútbol es vida, Frases célebres. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

8 respostes a La estadística

  1. Helena ha dit:

    Realment calia recordar l’assignatura que més he odiat en la historia de les asignatures, només superat pel tema de l’anglés? Realment calia???
    A més ho has ajuntat tot amb el futbol… així que… millor plego veles ¬¬

    BTW, how are you, tall boy??

  2. Xavi Pérez ha dit:

    Em sap greu haver-te fet recordar aquesta assignatura… no era la meva intenció. El que passa és que, davant de certs comentaris que se senten aquests dies, la estadística és la millor manera d’intentar fer obrir els ulls a la gent…

    Per la meva part, anem fent. La meva motivació és que arribi aviat maig per tal d’acabar la carrera, que ja comença a ser estressant. A més a més, demà començo una assignatura més (per primer cop en cinc anys m’he matriculat d’una assignatura pels coneixements que espero adquiri-hi, no perquè necessiti els crèdits…). And how about you? :)

  3. miquel ha dit:

    La estadística dice que si yo me como dos pollos y tu no te comes ninguno….nos hemos comido un pollo cada uno ….

  4. Helena ha dit:

    Sep… el miquel té raó…

    Io vaig fent… ahir vaig anar a una trobada de HTC bastant xula convocada per HTC españa per tot aixó del congres… m’han creat una necessitat, així que fan bé el seu marketing ;)
    Aquesta tarda em pasare per la fira dels movils… No sé, la meva vida es un rollo per anar explicant :P
    Que tal l’assignatura?

  5. pericogranollers ha dit:

    leido tu comentario y despues de escuchado lo de los ultimos dias,yo me paso las estadisticas por el forro cuando estas dan a un resumen claro y explicito: “merengues y cules la misma m…. es” tan sencillo como eso,saludos

  6. jaime ha dit:

    Como siempre la voz de la sabiduría ha hablado=Señor Miquel; pollos, pollas, conejos, conejas, que más da siempre hay quien come más que el otro.
    Pericogramollers, opino lo mismo que tú Merengues y culés la misma…..es

  7. lizquies ha dit:

    Doncs això es el mes bonic de viure al desterrament, que no tinc que preocupar-me per les estadístiques.

  8. Manu ha dit:

    No creo en las estadísticas, como el 28% de los españoles.

Deixa un comentari

