Jesus he knows me

Aquesta cançó dels mítics Genesis (Phil Collins, Tony Banks i Mike Rutherford) data de 1992 -la cançó en si comença a partir del minut 0:50). Parodiava els escàndols que van tenir llocs als EE.UU. on coneguts evangelistes que sortien a la TV nord-americana van estar sota sospita per fraus i enganyifes. En aquesta cançó ridiculitzen la figura d’aquells evangelistes que garantien als creients que compraven els seus productes tot allò que volien o necessitaven. Mentrestant, ells portaven una vida plena de luxes a costa dels diners de la gent vulnerable que els hi feia cas i, ni molt menys, practicaven el que deien les seves oracions.

I aprofitant que s’acosta la visita de certa institució eclesiàstica a la ciutat comtal, deixant de banda quina religió practiqui, crec que no està de més recordar aquesta cançó i la moralitat que intentava transmetre el grup britànic.

Do you see the face on the TV screen / Veus la cara a la pantalla de la TV
Coming at you every sunday / Venint a tu cada diumenge
See that face on the billboard / Mira aquella cara a la valla publicitària
Well, that man is me / Bé, aquell home sóc jo

On the cover of the magazine / A la portada de la revista
There’s no question why I’m smiling / No hi ha dubtes de perquè estic somrient
You buy a piece of paradise / Compres una part del paradís
You buy a piece of me / Compres una part de mi

I’ll get you everything you wanted / Et donaré tot allò que volies
I’ll get you everything you need / Et donaré tot allò que necessites
Don’t need to believe in hereafter / No necessites creure en la successió
Just believe in me / Només creu en mi

Cos Jesus he knows me / Perquè Jesús em coneix
And he knows I’m right / I sap que tinc raó
I’ve been talking to Jesus all my life / He estat parlant amb Jesús tota la vida
Oh yes he knows me / Oh i tant ell em coneix
And he knows I’m right / I sap que tinc raó
And he’s been telling me / I m’ha estat dient que
Everything is alright / Tot està bé

I believe in the family / Crec en la familia
With my ever loving wife beside me / Amb la meva estimada dona al meu costat
But she don’t know about my girlfriend / Però ella no sap res de la meva parella
Or the man I met last night / O de l’home que vaig conèixer la última nit

Do you believe in God / Creus en Déu
Cos that is what I’m selling / Perquè això és el que estic venent
And if you wanna get to heaven / I si vols anar al cel
I’ll see you right / Et veuré allà

You won’t even have to leave your house / Mai hauràs de deixar casa teva
Or get out of your chair / O marxar de la teva cadira
You don’t even have to touch that dial / Fins i tot no hauràs de tocar el dial
Cos I’m everywhere / Perquè estic a tot arreu

Cos Jesus he knows me
And he knows I’m right…

Won’t find me practising what I’m preaching / No em trobaràs practicant el que predico
Won’t find me making no sacrifice / No em trobaràs fent sacrificis
But I can get you a pocketful of miracles / Però puc donar-te un grapat de miracles
If you promise to be good, try to be nice / Si promets ser bo, intenta ser amable
God will take good care of you / Déu cuidarà de tu
Just do as I say, don’t do as I do / Simplement fes el que dic, no el que faig

I’m counting my blessings / Estic comptant les meves benediccions
Cos I’ve found true happiness / Perquè he trobat la veritable felicitat
Cos I’m getting richer, day by day / Perquè, dia a dia, em faig més ric
You can find me in the phone book / Pots trobar-me a la guia telefònica
Just call my toll free number / Simplement truca al meu número de telèfon gratuït
You can do it anyway you want / Pots fer-ho de la manera que vulguis
Just do it right away / Simplement fes-ho immediatament

There’ll be no doubt in your mind / No hi haurà dubtes a la teva ment,
You’ll believe everything I’m saying / Creuràs tot el que estic dient
If wanna get closer to him / Si vols apropar-te a ell
Get on your knees and start paying / Agenolla’t i comença a pagar

Cos Jesus he knows me
And he knows I’m right…

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Reflexions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Jesus he knows me

  1. Emilio ha dit:

    Buenísima la canción, y curioso, muy curioso, lo de los predicadores televisivos. De hecho, son cosas que creo que aquí en Europa jamás podremos llegar a comprender del todo bien, ya que es algo muy de yanquilandia, en donde religión, dinero y espectáculo son todo uno.

    Mi hermana estuvo haciendo un tour por los USA no hace ni un año, y entre lo que visitó fue una iglesia de esas en donde los negros cantan gospel. Me dijo que, sencillamente, impresionante, muy por encima de lo que uno se puede imaginar por las películas. Y es que allí todo es Show Business, incluso la Fe.

  2. Jaume21 ha dit:

    Quina cançó més bona… i curiós la copiada que han fet: la mosca del canal de la tele és Gtv (m’imagino que deu ser God Television) i s’han copiat de Mtv (Music television) perque són gairebé identics.

Deixa un comentari

