Forçar la màquina

Sempre he detestat a totes aquelles persones que acceleren els seus cotxes sense cap altre motiu que fer soroll, que els revolucionen fins al límit com si fossin són al bell mig d’un circuit… Ara m’ho miro des d’un altre punt de vista: endavant, que segueixin així… que hi ha molta gent que viu de les seves averíes i, entre ells, mon pare.

Des de ben petit que m’atrau el món dels cotxes i, com a tal, també la mecànica. I sent fill d’un home que s’hi dedica, he estat educat per cuidar els cotxes com a eines que són, tractar-los amb cura i fer-lis el manteniment oportú. Per sort de la gent que viu d’això, n’hi ha molts que no en tenen cura… Cert és que ningú se’n pot escapar de les averies ja que els cotxes, com a màquines que són, tenen una vida útil; no obstant, els conductors podem contribuir a allargar-li la vida. Sinó, poden passar coses com la que mostra la següent foto de la culata d’un Citroën C4 (cortesia de mon pare, evidentment):

Suposo que ell és la persona més adient per explicar que li va passar al motor d’aquest cotxe… a la espera de que ens faci una petita classe magistral de mecànica, jo em limitaré a dir que les vàlvules de la primera filera (que semblen xurros i que, elementalment, són les trencades), originalment eren com les de la segona filera. Ah, i també que un taller mecànic no és tal sense els seus “peculiars” calendaris com els que apareixen a la foto.

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en Both Sides. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Forçar la màquina

  1. miquel ha dit:

    creo que se han recalentao ¡¡¡¡ las válvulas de la primera filera…y los que miramos el calendario…¡¡¡ …

  2. Jaume21 ha dit:

    Elemental deducción querido miquel; calenton las del calendario, esta avería puede ser debida a varias cosas, las cuales llevan a final dramático de romper la carrea de distribución con la consecuencia de final de dejar tirado el coche y al conductor y tener que pasar por el mecánico pues la culata queda destrozada: válvulas, guías, asientos, en definitiva rectificar la culata, válvulas nuevas, rectificar asientos y cambiar alguna guía que otra cuando no son todas.
    Saludos .Thalys

  3. lizquies ha dit:

    Vaya vaya…. cuanto tópico por aquí suelto.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s