Pujada d’impostos?

Llegeixo avui a la edició digital de “El País” que José Blanco, Ministre de Foment, diu “La pregunta que siempre se tienen que hacer los ciudadanos es que si queremos unos servicios públicos de primera o unas infraestructuras de primera, tendremos que tener también impuestos homologables a los de los países europeos“. I jo em pregunto: està realment de broma o ho diu molt seriosament? Parlem també d’equiparar el salari mig de l’espanyol amb el salari mig europeu? Perquè en aquest aspecte (gràfic de la pàgina 2 del PDF), estem amb molta diferència a la cua d’Europa.

És clar que a tothom li agrada viure en un estat del benestar, amb una seguretat social de garanties i amb bones infraestructures, però amb la situació actual i enmig de la polèmica sobre la reforma laboral (que també és per llogar-hi cadires…) i una vaga general convocada, trobo aquestes declaracions totalment desafortunades… Si volen equiparació amb Europa que comencin pels salaris, que el pitjor parat sempre acaba sent, desafortunadament, l’obrer… Això sí, ells a seguir tirant de les vises i mastercards dels seus partits polítics, a viatjar amb Audis i Mercedes i a tenir sous absolutament desorbitats, que la crisi ja la pagarem els pobres.

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en Reflexions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Pujada d’impostos?

  1. José Manuel Acosta Mejuto ha dit:

    A mi no me importa pagar mas impuestos para tener servicios sociales de calidad como el resto de países de nuestro entorno, y cuando digo entorno no me refiero a Portugal, me refiero a las locomotoras de Europa.
    Con un matiz, estoy dispuesto a pagar mas impuestos si los sueldos son los mismos que los de estos países o sea unos buenos sueldos y nada de contratación en precario, con la llegada del Euro el poder adquisitivo de los españoles bajo, menos para las grandes fortunas.
    De una vez por todo este gobierno se pone a luchar contra el fraude fiscal y la economía surmegida .con estas medidas nos ahorraríamos los españoles mucho dinero sin tener que subir los impuestos, que esperamos de una corriente liberal que esta invadiendo toda Europa, es el precio que pagamos cuando para el parlamento europeo salen políticas de derechas, no olvidemos que la encomia europea se dirige desde Bruselas y el resto de países tienen que seguir las directrices marcadas.
    La Europa social esta al borde de la desaparición si no lo remediamos entre todos

  2. Xavi Pérez ha dit:

    Completamente de acuerdo en el tema del fraude fiscal y la economía sumergida; por un lado, hasta ahora sólo se ha hecho que demostrar que España es un país de corruptos y chorizos (y los escándalos del Palau, el caso Gürtel, etc. son sólo la punta del iceberg…) y que seguimos siendo de los países con mayor % de economía sumergida en el PIB (http://www.expansion.com/2010/01/22/economia-politica/1264163821.html). Vamos, que esto parece más una república bananera que no un país de la Europa de los 15…

    En fin, como dijo Gandhi, “En la tierra hay suficiente para satisfacer las necesidades de todos, pero no tanto como para satisfacer la avaricia de algunos”.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s